Thursday, March 19, 2009

The Romanian Movie

Aseara am fost obligat fortat de locul de munca sa ma deplasez la cafeneau critica din club a.
Acolo erau doua tanti care vorbeau despre ce au scris ele. Nimic iesit din comun. Cu ce am fost socat? Pai cu asta : "Filmul 4 luni 3 saptamani 2 zile este genial" In momentul respectiv am ramas prost de uimire :|

Frate in ultimul timp tot ce au reusit regizorii si scenaristii astia consacrati de la noi sa faca sunt niste filme de cacat, care ori vorbesc de perioada comunista ori un film in care se filmeaza din mana(gen NYPD Blue) la care eu nu ma pot uita pentru ca ma trec toate interioarele la teste de abtinere. Filmele care cu adevarat arata bine si sunt cat de cat okay sunt cateva dar macar alea merita.

Exemple:

Visul lui Liviu: un scurt metraj extrem de bine facut. Tot filmul este o intreaga metafora.
Milionari de Weekend: Un film foarte misto care trateaza un subiect relativ simplu: Puterea.
Garcea si Oltenii: Un film care arata comicul romanului intr-o ipostaza destul de naturala :)

Stiu, o sa-mi spuneti ca pana mea Garcea si Oltenii e un film ratat sau California Dreaming este un film genial ca a jucat americanul in el. Nu este de nici un fel asa. Oricine poate face un film cu o camera in mana. Dar nu orice il poate face si interesant. California Dreaming are un subiect interesant care te prinde. Felul in care a fost filmat iar apoi nu a fost aplicat pe el nici un filtru de culoare, ma lasa rece. De final nici nu vorbesc. Si aici iar o sa-mi spuneti: domne dar Visul lui Liviu cum se termina? iar raspunsul: Visul lui Liviu se termina cu o concluzie pentru Liviu.

Astept si eu un film romanesc care sa-mi rupa privirea asa cum trebuie. Nicolaescu e batran iar ultimul film cu faimosul comisar Moldovan este sincer de cacat si plctisitor.

PS: NYPD Blue este un serial foarte misto doar ca aia au filmat din mana pentru dinamica.

0 Comentarii:

Post a Comment