Wednesday, June 3, 2009

Atentie la Instructorii Auto!!!

Dragii mei viitori soferi, vreti permise auto? Foarte bine. Faceti scoala de soferi? Foarte bine. O faceti cu un instructor independent? Foarte PROST!!!

Azi a fost trimis un ordin, de la Ministerul Transporturilor catre ARR iar ARR-ul l-a trimis catre scolile de soferi auto.

Urmatoarele date sunt solicitate pana Miercurea viitoare.

-cate masini are scoala
-cati instructori are scoala
-care instructor lucreaza pe masini.
-cnp-ul instructorului
-nr. si autorizatia instructorului

De ce anume se intampla asta?

  1. Scolile de soferi auto functioneaza cu un cod CAEN, universal.
  2. Scolile de soferi auto platesc: 16% impozit anual pe elev
  3. Scolile se soferi auto sunt obligate sa detina sala de legislatie rutiera si un profesor atestat.
  4. Scolile de soferi auto platesc RCA-ul obligatoriu pe masina cam 3 milioane pe 6 luni.

  1. Instructorii auto independenti functioneaza cu acelasi cod CAEN ca scolile de soferi, cu toate ca ei nu sunt scoala si au doar o singura masina.
  2. Instructorii auto independenti platesc doar 2400 RON anual. Nu se tine cont de cati elevi au. Nu se aplica 16% pe elev.
  3. Instructorii auto independenti nu sunt obligati sa detina sala de legislatie rutiera.
  4. Instructorii auto independenti platesc RCA-ul obligatoriu doar 150 RON pe 6 luni, pentru ca nu sunt firma
Un instructor care munceste la o scoala de soferi are un salariu de 800 RON pe luna.
Un instructor independent pastreaza 700RON de la un elev.

Incepand de Miercurea viitoare instructorii auto independeti sunt in afara legii.
Ce inseamna asta ? Daca te duci cu dosarul sa te programezi, lucratorul de la ghiseu o sa-ti spuna ca nu este valabil.

Dragii mei viitori conducatori auto pe straziile patriei noastre iubite.

MERGETI LA O SCOALA AUTO AUTORIZATA!!!

22 Comentarii:

Anonymous said...

Ma simt obligat sa comentez incarcarea ta de manipulare prin strecurarea de minciuni intre adevaruri verificabile.
1."Instructorii auto independenti platesc doar 2400 RON anual. Nu se tine cont de cati elevi au. Nu se aplica 16% pe elev." Ai vazut tu vre-o decizie de impunere la un instructor independent? Pe ce te bazezi? Stiai ca instructorii independenti au cheltuielile forfetate la 40% din venit inca din 2001? Cand s-a aplicat impozitul forfetat la firme ati sarit toti in sus.
2."Instructorii auto independenti nu sunt obligati sa detina sala de legislatie rutiera." De ce nu spui tot adevarul: Nici scolile de soferi nu sunt obligate sa detina sala de legislatie rutiera, ci poate fi inchiriata asa cum sunt obligati si instructorii independenti sa incheie un contract cu o scoala de soferi pentru cursul de legislatie rutiera.
3. Instructorii tai, pe care ii platesti cu 800 de lei, de 800 de lei iti lucreaza. De ce nu spui ca instructorii angajati fac ora de 35 de minute? Instructorul angajat pazeste turma altuia si nu il doare inima de ea. Instructorul independent depinde de client. Clientul care ia examenul e multumit si recomanda instructorul si la altii. Clientul care e nemultumit va face reclama negativa si instructorul respectiv poate sa isi schimbe ocupatia. Instructorul platit face orele la limita reclamatiei. Eu sunt instructor independent din 2001 si am atestat din 1992. Eu stiu ca daca 50 min/ora de conducere nu functioneaza motorul, rezultatele slabe imi alunga clientii.
Asa trebuie privite lucrurile. Si sa stii, Daliel, dupa modul cum arunci cu noroi in concurenta, fara sa accentuezi avantajele inscrierii la firma ta, nu m-as angaja la firma ta sub nici o forma. Daca apare legea, ma asociez cu alti instructori independenti si imi fac scoala.
In concluzie, mesajul tau se manifesta la nivel de ţăţism este urmatorul: "Dragii mei viitori conducatori auto pe straziile patriei noastre iubite. Pana acum ati avut de ales si unii dintre voi spuneati ca e mai bine cu independenti. Acum ma bucur ca nu mai aveti de ales! Chiar daca nu va convine, trebuie sa va inscrieti la mine."

Danutz.Daniel said...

Draga anonime, eu nu am scoala auto. Stiu cum sta treaba de foarte mult timp. De ce tot incerci tu sa-ti scuzi colegii? cand instructorii de la scolile de soferi plangeau ca au doar 800 RON pe luna voi o duceati bine si schimbati masinile ca pe sosete. Acum ca tot a fost data legea uite ca trebuie si voi sa platiti ca restul lumii. Ce bine este sa fim corecti nu ? Lasa prietene ca roata se intoarce.

Nu arunc cu noroi, doar am scris cum au stat lucrurile. Nu am pomenit nici o scoala sau un instructor auto independent. Sincer nu-mi pasa cine unde se duce, este alegerea lor.

Anonymous said...

Vad ca esti pe faza. Dar nu inteleg urmatoarele: Daca nu ai scoala de soferi, de ce te bucura noua lege care, oricum, se va aplica in de zile? De ce ti se pare ca instructorii independenti castiga mai mult decat patronii si de ce trebuie sa fie salariati? Si asta mi se pare mai grav: afirmatiile vin dintr-un soi de rautate. Adica nu am nimic de castigat, dar sa spun clientilor: nu va mai duceti la firme de tipul "X" ci la firmele de tipul "Y", desi, la drept vorbind, judecand la rece, ma doare la basca de care si cu cine fac afaceri, atat timp cat nu am consecinte directe.
Fiecare le stie mai bine pe cele din curtea sa. Independentii platesc contracte de legislatie scolilor, care nu fac altceva decat sa incaseze. Scolile nu au alta cheltuiala cu independentii. Daca eu fac si treba secretarei, si treba contabilei, si nu dau bani pe reclama ca asta se face prin viu grai, cu ce sunt vinovat ca scolile au tarlaua mai mare si uneori e seceta si nu au profit? Daca o parte dintre cursanti se duc la independenti, chiar daca independentii ar castiga mai mult, taxa nu e mai mare. Deci castigul in plus nu e de la clienti.
Dar se vede de departe ca proverbul cu capra vecinului va danui si dupa noi. "Ce bine e sa fim corecti"! Bine... pentru cine? Pentru instructorii angajati, care consideri ca au fost nedreptatiti? Vor primi ei mai mult? Bine... pentru tine, care spui ca nu ai de a face cu scolile de soferi? Mi se pare absurd

Danutz.Daniel said...

Chiar nu am nici o treaba cu scolile auto. Nu detin o scoala, tata nu e patron sau alte lucruri. Dar sincer uite ca exista dreptate :)

Prietene vrei sa te lauzi sau sa-ti schimbi masina ca pe o soseta? pai plateste, ca scoala de soferi plateste ca dracu. Cunosc instructori auto angajati la o scoala de soferi care muncesc de 8 ani de zile si nu si-au permis sa-si cumpere o masina. Voi radeati de astia angajati ca fac curu mare la firma, veneati si inchiriati masina la examene auto si o gramada de lucruri. Lasa tata ca nu mai merge!!! gata sunteti cu legea sau muriti de foame.

Anonymous said...

Nu te inteleg. Nu am ras de instructorii angajati, ci i-am compatimit. Dar ce i-a impiedicat pe instructorii angajati sa se faca independenti si sa schimbe masinile ca pe sosete? Vechea lege era egala pentru toti. Dar daca nu te stie nimeni? Ce cursanti vei avea? Nu e mai sigur sa mizez pe cei care vin la o scoala? Nu te tinea nimeni legat de scoala. Cu 600 de lei iti faceai actele pentru independent. Angajatii NU AU FOST IN STARE! Nu conteaza motivul. Invidia pe cei care s-au descurcat e nejustificata.
Si, scuza-ma, dar nu esti in tema asa cum spui. Eu nu imi apar colegii. Colegii sunt concurenti, nu aliati. Eu nu am colegi. Mie imi afecteaza afacerea in sensul ca in 30 de zile cat dureaza pana intra in vigoare legea, trebuie sa ma adaptez. Nu voi mai castiga, poate, la fel. Dar sa nu iti imaginezi ca instructorii independenti vor deveni angajati, atat timp cat ei au deja piata asigurata.
Personal, faptul ca se duc mai multi bani la buget, te incalzeste pe tine cu ceva? Cursantii se vor simti mai bine? Instructorii angajati vor castiga mai mult? Crezi ca daca se vor duce mai multi bani la stat... tu chiar crezi povestea ca vei trai mai bine?

Danutz.Daniel said...

Asta cu egalitatea este cam iesita din tipare.Ma bucur ca se duc mai multi bani la buget!!! de ce ? pentru ca mai bine mananca politicianul dacat un ciorditor ca tine. Instructorii angajati la o firma, AU AVUT OBRAZ!!! Nu ca nu au fost in stare!!! Au avut obraz. Si gata ca deja prea mult incerci sa-ti acoperi faptele demne de rusine.
Acum legea este la fel pentru toti!!!
Sa vedem prietene ce independenti o sa fiti. ;)

Anonymous said...

Am citit cu interes cele comentate mai sus. Sincer sa fiu inca nu am vazut noua lege, ce spune ea si eventual motivatiile(daca o exista asa ceva).Sa o luam pe rand:
-scoala de soferi are rolul de a pregati intr-un mod eficient viitori conducatori auto;
-pentru asta e nevoie de o sala de legislatie dotata adecvat si de profesori de legislatie rutiera, pe de o parte si de masini dotate adecvat, impreuna cu instructori auto competenti.
Elevul va lua contact cu partea materiala(dotarea) si personalul calificat(profesori si instructori).Acestia trebuie sa reuseasca sa il invete eficient regulile de circulatie si stapanirea masinii.In afara de aceste aspecte, pe elev il va mai interesa si pretul.Pretul trebuie sa acopere cheltuielile, sa ramana ceva profit dar sa reflecte si calitatea oferita.
Pe elev nu il intereseaza salariul instructorului, al profesorului, chiria la sala sau asigurarea la masina.Il intereseaza calitate si eficienta la un pret avantajos.
Intr-o economie reala, trebuie incurajata competitia concurentiala si daca mai este si democratica , libera initiativa.Un instructor independent autorizat trebuie sa aiba masina personala, sa isi tina singur toate evidentele, sa aiba casa de marcat si sa plateasca impozitul in sistem forfetar sau in regim real(16%).Reclama lui este munca pe care o face si rezultatele avute.In conditiile traiului din zilele noastre, s-ar putea sa mai aiba si un alt job.Pentru partea de legislatie rutiera are un contract cu o scoala de soferi, unde PLATESTE.
Daca doreste sa aiba vechime pe cartea de munca, va plati din propriul buzunar CAS si alte obligatii.
Instructorii angajati au masina de la scoala, carte de munca si asigurari platite iar salariul lor depinde de volumul de activitate si de negociere.Nu au investit nimic in masina, acte necesare, casa de marcat, consumabile si altele.
Cei care schimbau masinile ca pe sosete probabil ca si munceau mai mult decat altii.Nimeni nu a obligat pe cineva sa stea angajat si sa castige putin. Dar pe cont propriu sunt si cheltuieli mai mari si raspunderi mai mari.Daca nu ai puterea financiara, pregatirea necesara si curajul de a face ceva LEGAL pe cont propriu, atunci nu mai motiva ca ai "obraz", fiindca te apropii de bancul cu vulpea si strugurii.
Eu vad activitatea de instructor auto autorizat ca pe o cale cinstita de a castiga pe masura muncii depuse.Daca se va modifica acum cadrul legal, probabil ca se vor gasi alte variante de a castiga in mod independent.
Din punctul de vedere al elevului nu vad nicio schimbare in bine.Doar ca nu va avea de unde sa aleaga.Din punctul de vedere al instructorilor angajati cu profilul celui care comenta mai sus, probabil ca va avea mai mult de lucru, dar asta nu ca a facut o IMBUNATATIRE PERSONALA. Si ma astept sa se culce in continuare si mai tare pe o ureche, uitandu-se catre patronul scolii si intreband : astazi ce NE DAI de facut?

Anonymous said...

Sunt instructor atestat din anul 1996!La vremea aceea nu se puneau astfel problemele!! Am decis sa urmez scoala de instructori datorita dificultatilor financiare si,intimpul liber (sunt si angajat la un srl)am format viitpri conducatori auto!!!Am lucrat pe principiu PUTIN SI BUN!!!Am o scoala langa locuinta mea si observ ca de dimineata pana seara tarziu masinile scolii nu stau!!!(acest fapt nu ma deranjeaza de fel!!)Instructorii sunt platiti cu ora!!!(vraja 8000 lei lunar!!)si va dati seama ca la minimum 8(opt) sedinte efectuate zilnic,incepand de la a 3-ia sedinta bietul cursant are parte de nervii si oboseala instructorului care se uita disperat la kilometraj sa nu cumva sa depaseasca km alocati sedintei!!!Acum,in conditiile situatiei de criza cand numarul cursantilor a scazut simtitor(si banii de pe ore obtinuti de instructorii angajati ai scolilor de soferi , asisderea!!!!)in disperare de cauza.....ce am gandit????....hai sa dam in cap instructorilor independenti!!!...atunci aspirantii la permisul de conducere vor venii NUMAI LA NOI!!...Pentru ocupatia de instructor pe langa multe aptitudini TREBUIE si un pic de vocatie!!!....Consider ca a fi instructor auto(atentie nu faci din asta o meserie!!)si sa castigi CINSTIT o paine,este si o datorie de onoare!!!!....ori in conditiile date si in cele citite anterior consider ca cel ce sustine cauza scolilor de soferi este un patron de scoala care aintrat la ananghie(nu mai are cu ce plati ratele la noile masini achizitionate!!)si,disperat,da din colt in colt!!!!....dar nu aceasta cale reprezinta solutia!!!!.....DUMNEZEU E SUS SI VEDE!!!!!!

Anonymous said...

Bai nene Daniel, te bucuri ca un copil prost. (poate ma insel in privinta faptului ca esti copil). Ai tu un motiv cu siguranta sa fii asa de inversunat impotriva instructorilor independenti si le doresti raul. Probabil gandesti despre instructori tot asa cum gandesc si boschetarii despre cei ce au casa. Esti josnic.

Danutz.Daniel said...

Lasa-ti sa fiu omul rau din spatele textului. Fiecare are dreptul la opinie. Internetul este un spatiu LIBER!!! nu ma puteti obliga sa cred cacaturile voastre. Eu m-am raportat: intrusctor angajat - instructor independent. Stiu cum merge treaba si stiu ca o duceati foarte bine, mai bine chiar ca un director de scoala.

VALI said...

Ar trebui sa intram si noi in rand cu lumea,adica cu cei din UE.In toate tarile UE nu exista instructor independent,exista numai scoli de soferi si instructori angajati.Asa ar trebui sa fie legea si la noi,totul sa fie organizat iar atestatul de instructor auto sa nu-l mai ia toti analfabetii si smecherii ci cei care vor sa faca treaba nu cei care se gandesc cum sa mai scurteze orele elevului.Instructorii independenti sunt o concurenta neloiala in acest sector de activitate,avand in vedere cheltuielile care le suporta o firma in tara noastra indiferent de obiectul de activitate.Nu ma refer numai la salarii,chirii si impozit pe profit cat la impozitele pe salarii care sunt uriase.Pretul de 600 ron sau 700 ron pe acest serviciu este un pret de dumping care nu reflecta munca instructorului,uzura masinii,carburantul si multe altele.Pretul ar trebui sa fie minim 1500 ron.Masinile trebuiesc schimbate cat mai des pentru ca elevul sa aiba conditii cat mai bune de invatare.Sa nu-mi spuneti ca din 700 ron va permiteti sa schimbati masina macar la 3 ani.SUCCES!!

Danutz.Daniel said...

@vali: exact asta incercam si eu sa le spun instructoriilor independenti de mai sus.

Daca scoala creste la pretul de 1.000 de euro si se fac 60 de ore in loc de 30, iar un instructor auto ar avea 400 de euro de la elev, pai atunci: instructorul ar muncii mai bine cu elevul, iar elevul ar fi mai implicat in activitate si mai responsabil. Totusi 1.000 de euro nu-s de colo iar 60 de ore sunt destul.

Anonymous said...

vali + Daniel 2 insi de aceeasi teapa pregatire si cultura, care se hranesc cu starvuri 2 hiene. Daca nar exista starvuri ar fi muritori de foame.

Danutz.Daniel said...

Ce tare esti tu anonimule, daca N-AR exista persoane ca tine pe cuvant de n-am fi perfecti.

Primul anonim said...

Discutia a degrenerat. Scuze pt. absenta. Toata saptamana am muncit pt. ca am o serie mai numeroasa. Daca acum nu muncesc, adica daca atunci cand e de lucru nu muncesc, nu am din ce trai cand nu sunt cursanti.
Daniel, ce aberatii spui cu 1000 de euro si cu 60 de ore? Pe ce lume traiesti? Anul trecut incasam 1200 lei/cursant. Anul asta, cand e inflatie, taxa de scolarizare la mine e de 1000 lei. Munca e aceeasi. La scolile de soferi taxa a scazut in zona mea sub 900 de lei si tot nu sunt cursanti.
Pentru banii pe care ii iau muncesc, nu ciordesc, asa cum ai spus tu. Nu stiu daca ai dat masina ta unui sofer si sa stai in dreapta sa vezi cum te simti. Si gandeste-te ca e sofer, stie sa conduca si tu nu ai nici o raspundere. Numai atat: masina e a ta si tu te uiti cum conduce.
Pentru banii astia am o preocupare de a invata cursantii. La inscriere fiecare primeste un DVD cu 36 de clipuri in care am filmat cum trebuie sa faca viraje, parcari, etc. si cu greseli frecvente. Cand termin fiecare sedinta (care dureaza 100 de minute) instiintez cursantul despre urmatoarea tema. Acasa el se uita la filmuletele respective si stie clar ce are de facut. Nu pierd timpul cu el in masina sa ii explic. 100 de minute motorul functioneaza.

Cer scuze celorlalti ca m-am dat exemplu pe mine, dar Daniel, fara sa ma cunoasca, a zis ca am fapte demne de rusine. Poate sunt nesimtit, dar chiar nu vad de ce ar trebui sa imi fie rusine.

Daniel, nu iti cer sa ma intelegi pt. ca afirmatiile pe care le-ai facut imi aminteste de un aforism al lui Schopenhauer: “Nimeni nu poate vedea in altul decat este el insusi”. Si asta nu e din rautate, ci pur si simplu e imposibil. Eu nu pot sa vad cata matematica stie un profesor de matematica, mai mult de cata matematica stiu eu, deci nu am competenta sa il apreciez.
Spuneam ca nu iti cer sa ma intelegi, dar as fi multumit sa recunosti ca ti-ai expus public niste laturi negative ale personalitatii tale: rautate, invidie, egocentrism. Toti le avem pe astea, dar nu suntem atat de prosti incat sa ni le expunem public. Recunoaste asta si promit ca nu mai intru pe blog si nu te mai contrazic. Te las sa te simti bine ca ai dreptate. In fond, pe mine personal nu ma afecteaza cu nimic parerea ta. Ce ma ingrijoreaza insa e posibilitatea de a mai fi inca mii ca tine. Eu sunt de la tara si sunt mai naiv in unele privinte: imi place sa vad numai ce e bun in fiecare om. Insa ideea ca ar putea fi mii ca tine imi creeaza dezgust.

Ana said...

Am facut scoala de soferi cu un instructor angajat la o scoala, care in timpul orelor isi facea piata si vorbea la telefon. Mi-a si spus de altfel ca nu e scoala lui si il doare undeva de banii patronului. Am renuntat si am apelat la un instructor independent. Si azi ma rog pentru sanatatea omului acela, care m-a invatat tot ce se putea invata in 30 de ore si iata ca de 3 ani nu am avut nici macar o amenda in conditiile in care merg zilnic cu masina. Asa ca stiu cum sta treaba cu instructorii angajati: asa cum de altfel s-a exprimat si dl instructor angajat:" daca vrei sa inveti ca lumea sa conduci, mai iei o ora suplimentara, mai mancam si noi, nu numai patronii". Asa ca ceea ce se intampla e o mare nedreptate. Ana

Anonymous said...

vali,in ue nu este cum zici tu.majoritatea scolilor de soferi sint afaceri de familie,sau autonomi.in meseria asta conteaza seriozitatea,rabdarea,calmul,si mai ales sa vorbesti fiecaruia pe limba lui.nu uitati ca noi lucram cu marfa clientului,asa cum e ea.apoi,daca ti-ai facut scoala de soferi ca sa te imbogatesti,ai gresit.n-ai cum!asa ca daca scoala ta,sau a lui tata lui daniel nu va rezista pe piata,nu este din vina independentilor

Anonymous said...

Vorba multa ...saracia omului. Faza cu sofatul este ca inotul. Nici un instructor nu o sa te invete sa conduci bine. Trebuie sa ai si putin talent,noroc,vocatie....restul e CANCAN....

Anonymous said...

Domnule Daniel,cred ca ar fi cazul sa lasati instructorii independenti in pace sa isi faca treaba,cum au spus mai multi:sunt buni,au elevi,fac bani,isi pot schimba masinile ca pe sosete...:nu sunt buni,nu au elevi,nu fac bani s.a.m.d....

Anonymous said...

daniele, decat sa manance instructorii auto independenti mai bine mananca politicienii. adica politicienii care ne fac noua viata atat de usoara, scapandu-ne de bani si isi fac lor viata grea luandu-ne banii. cat de DEZAXAT mintal sa fi sa compari un instructor auto independent, care, chiar daca ia mai multi bani de la elevi, isi face totusi meseria, nu fura, nu cerseste, nu da in cap, ci invata Oameni sa conduca cat mai bine si ceea ce face statul roman, care da miliarde de euro pe proiecte care nu s-au realizat niciodata, si multe alte hotii. politicienii sunt niste oameni putred de bogati, care nu vor face absolut nimic pt romania, niciodata. 20 de ani de democratie imi stau ca martori. hotia, prostia, nesimtirea - cele 3 calitati principale ale politicianului roman. si tu compari scursurile societatii cu instructorii auto. ai fost vreodata in pielea lor. sa fi instructor auto inseamna sa te umilesti pt cateva milioane. sa te chinui sa inveti elevi, multi dintre ei foarte prosti si netalentati, sa stai 2 ore cu mana numai pe volan si piciorul pe frana ca elevul se duce numai prin copaci si in alte masini, sa iti pui masina la bataie cu asfel de persoane si apoi sa primesti 15 lei (profit) pe sedinta. sa vezi daca iti convine sa faci treaba asta. la final iti zici: Doamne, ar trebui sa iau cel putin dublu, la ce meserie am. Asa ca, pt toti cei care au aceeasi parere ca si tine despre instrcutorii auto independeti tb sa zic: poate nu sunt cei mai buni, poate fac mai multi bani ca cei angajati, dar totusi isi fac meseria. Ceva tot fac pt banii primiti, iar cei mai buni sunt si cei mai cautati, cei mai prosti stau pe bara.

Anonymous said...

Esti un dezaxat mintal daca poti vorbi asa la adresa unor oameni care sunt mult mai pregatiti decat incompetentii de la scolile de soferi. Niste minciuni mai mari si mai aberante nu puteai gasi?????????????
Esti cu cultura la pamant, domnul meu, dar si cu documentatia in acest domeniu.

Cristian-Daniel Tudor said...

Dar multumesc. Poti observa ca nu am discutat despre acest subiect de 4 ani de zile.

Post a Comment